Arrangera tävling inom lerduva
Tävlings PM är en behjälplig checklista för de klubbar som är anslutna till SvSF då de avser arrangera tävlingar andra än interna klubbtävlingar.
I samband med att en klubb arrangerar en tävling så finns några punkter som bör beaktas med viss noggrannhet.
Allt som ska tas hänsyn till i tillämpliga delar finns omnämnt i det så kallade Tävlings PM:et. Men några elementära punkter som omnämns där finner ni här nedan.
- Före Tävling:
Arrangerande klubb ska lägga in tävlingen i Svenska Skyttesportförbundet så att tävlingen är synlig i IndTa kalendern. Tävlingen ska finnas med i den kalender senast 21 dagar innan utlyst tävlings-datum för att räknas som en officiellt kungjord tävling. - Notera att på en icke officiellt kungjord tävling är det bland annat inte möjligt att få ett resultat godkänt som svenskt rekord.
- Kontrollera att alla har giltig tävlingslicens samt skyttekort gällande lerduva.
Efter tävling sörja för att:
- Prisutdelning sker omgående efter tävlingsslut.
- Press och publik får chans att ta bilder på pristagarna.
- Snarast efter tävlingsslut ladda upp resultatet i som CSV-fil till IndTA kalendern. Resultatet MÅSTE vara i CSV-format för att klassificering och rankinglistor ska bli rätt. E-posta gärna en resultatlista (pdf-fil) till i sammanhanget lämpliga medier. Helst tillsammans med egna kommentarer, och eventuella tillgängliga bilder.
- Skyttar utan giltig tävlingslicens och/eller lerduvekort skall strykas i resultatlistan.
- Det är även trevligt om aktuellt resultat presenteras på klubbens egna hemsida.
- Inom rimlig tid (max. två veckor) inbetala tävlingsavgiften på Svenska Skyttesportförbundets Bankgiro Nr. 5779-1287. På talongen skall anges klubb, tävling, datum, antal skyttar samt beloppet.
Länk till hantering av tävlingskalendern
För info om sektionens egenutvecklade Excel-fil för resultatrapportering se här.