Administrera skapad tävling
När tävlingens/evenemangets administratör har loggat in syns dessa under ”Administration”.
Vid varje tävling visas till höger tre prickar som gömmer viktiga funktioner.
Administratören kan göra förändringar i tävlingen även när deltagare har anmält sig.
Men se upp! Vissa förändringar gör att tävlingen åter måste sanktioneras eller att alla anmälningar måste göras om. Kontakta supporten innan du gör något du är osäker på.
Det man alltid kan göra är att lägga till information i form av filer eller text i informationsrutorna på både tävling o evenemang.
Den information som finns i IndTa kan ses och tas ut på flera sätt.
Under de tre prickarna ser det ut så här, visas här med förklaring till systemtexterna.
Anmäla skyttar - via ”Visa anmälningslista”
- Tre prickar
- Visa anmälningslista
- Välj Anmäl medlemmar - alla skyttar som är medlemmar i någon förening kan anmälas.
Ändra uppgifter /Avanmäla skyttarnas - via ”Visa anmälningslista”
- Tre prickar
- Visa anmälningslista
- Vid resp namn välj Redigera – här kan du välja ny klass eller klubb, eller radera anmälan.
Skapa startlistor – få ut data
Alla uppgifter som du kan behöva för en startlista finns i ”Exportera till csv – Anmälningslista”.
Listan hanteras i Excel eller kompatibla program.
Behöver du kontaktuppgifter till deltagare eller kontaktperson väljer du istället filen ”Exportera anmälningslista ekonomi”.